Društvena odgovornost Dinama: 1. dio

Građanski nogometni klub Dinamo već niz godina aktivno djeluje u svojoj zajednici, ne samo lokalno već i na regionalnoj i nacionalnoj razini kako bi kroz svoje aktivnosti radio na promicanju jednakosti i jednakih mogućnosti u društvu

općenito. Kroz svoje programe klub se ne fokusira isključivo na navijače, već i na kompletnu zajednicu, djecu, mlade, obitelji, stariju populaciju, legende kluba i različite skupine u društvu. Kroz niz pojedinačnih akcija, kampanji i programa te uz niz dugoročnih projekata klub želi sustavno raditi na promociji ljudskih prava, pozitivnih društvenih vrijednosti i ispravnih oblika ponašanja. Nogomet otvara razne mogućnosti upravo u tim segmentima te ima snagu premostiti razlike, diskriminaciju i druge oblike netolerancije u društvu.

U nekoliko nastavaka predstavit ćemo društveno odgovornu strategiju Dinama koju je klub bio obvezan osmisliti u sklopu licenciranja prema Hrvatskom nogometnom savezu za period do 2025. godine.

Postoji nekoliko aktivnih kampanji koje klub provodi već niz godina. Od 2012. godine u provedbi je kampanja naziva ”Jednakost = Jedini izbor” kroz koju klub u određenim periodima obilježava borbu protiv diskriminacije bilo koje vrste. Također, 2019. godine pokrenuta je kampanja ”Fair play na tribinama” čiji je glavni cilj smanjenje upotrebe pirotehnike na nogometnim utakmicama i promocija pozitivnog navijanja, a o kojoj će više riječi biti kasnije u strategiji. Od drugih akcija i promotivnih kampanji s igračima prve momčadi klub kontinuirano provodi aktivnosti s pripadnicima različite nacionalnosti, vjere i rase, uz djecu iz Dinamove nogometne škole, nogometašice partnerskog kluba ŽNK Dinamo, druge zagrebačke sportaše i sportaše s invaliditetom.

Svih posljednjih godina uključivali smo svoju zajednicu u programe i projekte, ne samo u kontekstu nogometnih utakmica, već i u kontekstu integracije pojedinaca u nogomet i sport, i to radeći općenito na integraciji članova naše zajednice, građana i građanki u društvo. Također, klub je od 2018. godine član međunarodne organizacije naziva European Football for Development Network koja povezuje nogometne klubove i saveze te druge nogometne organizacije na razini Europe. Istoj organizaciji Zaklada Nema predaje priključila se 2023. godine.

KLUPSKI DUGOROČNI PROJEKTI

  • Kampanja ”Jednakost = Jedini izbor” od 2012. godine
  • Momčad Dinamo Power Team od 2017. godine
  • Sudjelovanje u projektu Special Power League od 2018. godine
  • Kampanja ”Fair play na tribinama” od 2019. godine

AKTIVNOSTI DRUGIH ORGANIZACIJA

  • UEFA – sudjelovanje u svim aktivnostima u sklopu UEFA natjecanja
  • EFDN (European Football for Development Network) – sudjelovanje u akcijskim tjednima ”EFDN More than football Action Weeks”
  • CAFE (Centre for Access to Football in Europe) – sudjelovanje u akcijskom tjednu ”CAFE Week of Action”
  • Hrvatski nogometni savez – sudjelovanje u svim aktivnostima na razini hrvatskog nogometa i hrvatske lige
  • ECA (European Club Association) – praćenje svih smjernica kroz rad kluba te sudjelovanje u natječaju za najbolje društveno odgovorne projekte na razini Europe; do sada ostvarena dva uspjeha za projekt audio deskripcije – 2018. godine u TOP 7 i 2022. godine u TOP 4 projekta na razini Europe

OSOBE S INVALIDITETOM

  • Integracija u nogomet i društvo kroz dolaske na utakmice i ulaznice bez naknade
  • Projekt audio deskripcije za slijepe i slabovidne navijače

OSTALE ZANIMLJIVE AKTIVNOSTI

  • taktilni obilazak stadiona za slijepe navijače
  • obilazak stadiona za osobe s invaliditetom
  • promocija nogometa za mlade igrače kroz tradicionalni međunarodni juniorski turnir ”Mladen Ramljak”
  • nogometni treninzi za djecu s teškoćama u razvoju
  • meet & greet druženja s igračima
  • mogućnost volontiranja i honorarnog rada za osobe s invaliditetom
  • partnerske suradnje s brojnim udrugama marginaliziranih društvenih skupina
  • poslovna suradnja s ustanovom koja zapošljava osobe s invaliditetom
  • poboljšanje pristupačnosti stadiona i usluga na stadionu za osobe s invaliditeom

U idućem nastavku pregleda klupske strategije donosimo područje koje se odnosi na ”Jednakost i uključivost”.